Spring til indhold

Live chat kundeservice

Det er noget af en opgave at finde på en god gave til min far. Han er sådan en beskeden mand, men han har alt. Alt, hvad man kan drømme om af værktøj og maskiner. Bore- og slibe maskiner, loddekolber og jeg ved ikke hvad. Han elsker at gøre tingene selv. Han ønsker sig ikke bøger, ved jeg. Heller ikke tøj. Hvad skal jeg finde på at give ham i fødselsdagsgave? Jeg ligger faktisk søvnløs nogle nætter og tænker over det. I nat, eller meget tidligt i morges fik jeg så den idé, at jeg vil give ham en oplevelse. Whisky-smagning. Han kan godt lide en sjus i ny og næ, så det må være en god idé.

Online og nærværende

Så her kl. 5 i morges gik jeg ind på sitet for at se, hvor der er whisky-smagning. Jeg vil ikke give ham en oplevelse, hvor han skal rejse langt. Det ved jeg nemlig, at han ikke gider. Så det må gerne være her i nærheden. Inden for en radius af 100 km højst.
Jeg kigger mig om på sitet og ser, at de også har Gin-smagningsoplevelser. Tænker mig lidt om. Nej, det er whisky, han holder mest af.

Live chat døgnet rundt?

Lige pludselig skyder der en af de der kasser ind over skærmen: Der står Live Chat i det øverste felt, og nedenunder i sådan et skrivefelt står der: ”Er der noget, jeg kan hjælpe dig med?” Og neden under det er der endnu et skrivefelt, hvor jeg kan stille spørgsmål.
”Ha”, tænker jeg. ”Live? Her kl. 5 om morgenen? Det tror jeg altså ikke på, at I er. Men tak for tilbuddet. Jeg vender tilbage, måske senere i dag.”

Jeg leder videre og finder faktisk en oplevelse, som ser ud til, at den kan blive arrangeret, lige når det passer ham. Og den finder sted ikke særligt langt herfra. Perfekt. Jeg bestiller den og beder om at få den sendt direkte til ham.